Rachunki elektroniczne w trzech krokach:

1. Po zalogowaniu się klikam "Rozliczenia" a następnie  "Faktury/Rachunki". Ilustracja 1:





2.Wybieram z górnej listy "Szablony rachunków z NFZ" szablon, dla którego chcę utworzyć rachunek elektroniczny. Klikam przycisk "Dodaj fakturę wg szablonu". Ilustracja 2:





Główny ekran faktur z ilustracji 2 posiada wbudowany filtr wyświetlanych szablonów i faktur. Jeśli chciałbym wyszukać szablony bądź rachunki w ograniczonym zakresie, to wprowadzam kryteria filtrowania i klikam przycisk "Filtruj". 




3. Muszę wprowadzić jeszcze kolejny numer faktury VAT zliczany w księgowości oraz datę wystawienia aby wersja elektroniczna była zgodna z wersja tradycyjną. Klikam przycisk "Generuj fakturę"  co powoduje utworzenie pliku na dysku oraz ukazanie się komunikatu o miejscu składowania pliku.   Ilustracja 3:





Odszukuję plik, wszystkie pliki wymiany mają stałe miejsce składowania, i zamieszczam go na stronie NFZ. 

Wygenerowałem plik faktury ale pozostały mi jeszcze dwie możliwości kontroli.

Mogę podejrzeć wykonane świadczenia oraz nazwiska pacjentów, którym zostały one wykonane. Klikam przycisk "Podgląd szablonu" z ilustracji 2 i na ekranie mam potrzebne informacje o szablonie. Ilustracja 4:





Jeśli chcę podejrzeć fakturę elektroniczną to wybieram z listy "Faktury" fakturę i klikam przycisk "Podgląd faktury". Ilustracja 5:





Dziękuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz